woensdag 16 september 2009

2009 Spijkenisse

de Politie triatlon in Spijkenisse....
Op woensdag voor de wedstrijd werd nog even door Angelien, Leo en Ron het fiets parcours verkent, mooie route door de Bernisse, veel wind.
Leo was niet in orde en vreesde voor uitvallen of zelfs niet starten. Angelien wist dat ze op zaterdag ochtend nog wat moest vegen in een paar bochten die haar niet aan stonden.
Het zwemmen in het 22 gr water (NOT) van het voedingskanaal viel niet tegen, na 19 min. stond ik weer aan de kant als snel achterna gezeten door Leo, Angelien en Karel, mijn plan was om een voorsprong van 5 minuten na het fietsen te hebben op Angelien en met zwemmen had ik er al wat van verdient.
Na 21 km kwam Leo langzij en na 30 km Karel ! wat na eerdere avonturen mij verbaasde, de stevige tegenwind op de laatste lange KM bevielen mij weer niet, en ook niet de stayerende personen achter me, na 37 km was ik het zat en hield de benen stil en moesten ze plotseling zelf gaan trappen. Even later bleek dat dit dus niet slim was ineens zie ik Angelien naast me !!Shit ze fietst echt sterk, dat ga ik niet redden want met lopen moet ik teveel prijs geven.
Na een vlotte wissel en aangemoedigd door Barbara, die meegaf dat Corrie 10 min eerder begonnen was aan de prestatieloop over het zelfde parcours begon het laatste onderdeel, ik starte voortvarend met als motto alles of niets.
Na vier km zie ik het felle rose shirt van Corrie opdoemen, en...is dat Leo..?
ik schat in dat ik dat kan halen en begin de inhaalrace...even later ...Leo ik heb hem... en nu...niet omkijken...doorlopen en finishen.
Ik zie Eelco staan en hoor even later nog 1,5 km. Dat gaat lukken ongeveer 2,5 minuten voor Leo finish ik in precies 2:30:00..
Angelien blijkt wederom podium plaats 2 te bezetten, net als eerder in Binnenmaas.
Ook Karel presteerde goed, en Leo...Nou ja een troost aan de finish bij deze wedstrijd staat er s werelds oudste sportdrank... Bier !
D

Geen opmerkingen: